20060116

Raamatuid on üritatud aegade algusest peale hävitada. Seda teevad peamiselt võimulolijad. Nende jaoks on raamatud teistsuguse usu, teadmiste, unistuste ja veendumuste levitajad. Algselt oli raamatute hävitamine lihtsam - neid oli vähe ja nad levisid peamiselt käsikirjalaadsel kujul. Mitmesuguste sõdade ja vandalismi käigus hävitati maailma vanimaid raamatukogusid. Selle tagajärjel jäime ilma antiikkirjanduse suursugusest varmaust.
Räägin seda sellepärast, et lugesin raamatute hävitamise kohta. Loo autor avaldas arvamust, et raamatud on püsima jäänud tänu saladusele, mida iga uus raamat endas peidab. Ma olen sellise lähenemisega nõus. Raamatud arvati kaduvat peale raadio tulekut, hiljem lisandusid kino, kui see sai elujõulisemaks, televisioon ja nüüd internet. Mulle nii väga meeldib see lähenemine raamatute saladuslikkuse kohta, jätkuks vaid autoreid, kes suudavad salapära lugejate jaoks alles hoida. Vahel see viimane teebki mulle muret.
Mainin kindlasti ära selle: kui teil peaks raamatutest villand saama, kui internet on teie jaoks uus meedia ning te saate enda meelest kõik sealt või kui teil juhtub lihtsalt kirjandusteoseid üle olema, siis mina olen nõus teid kallikesed sellest koormast vabastama.
Ootan juba nina pikal.

2 Kommentaari:

Blogger imeloom ütles...

et kui ma loovutan sulle oma raamatud, siis sa paned neile tule otsa? urr.

18/1/06 16:33  
Blogger _l_l_ ütles...

Mina ei pane mitte mingil juhul raamatutele tuld otsa. Ma võin neid Sinuga jagada. Pesa võin ka Sulle teha nendest kuigi see ei ole eriti sünnis. Samas oleks see kena pesa, kui lugeda on soov, siis on raamatud kõik ilusasti laiali laotatud, vaata vaid ringi ja leia sobiv. Ma arvan, et raamatutel on hea meel kui teisi raamatuid ka juurde tuleb, sestap võib sellisesse raamatupessa alati raamatuid juurde soetada. Teistel raamatutel on ka hea meel, Sinul on hea meel. Mina olen ka vana rahu ise.

18/1/06 18:27  

Post a Comment

<< Kodu